11 Ocak 2009

83 - Çekim Merkezi Yaratmak…

Uzun zaman oldu Tekirdağ ile ilgili yazı yazmayalı… Ulusal meseleler ya da evrensel tespitlerimden vakit olmuyordu belki de… Ama son günlerde çok içinde olduğum, Tekirdağ ile ilgili gibi görünüp, herkesin örnek alabileceği bir olay var yaşadığım…

Bugün, tam da şu sıralarda bir seçim var Tekirdağ’da… Tekirdağ Ticaret ve Sanayi Odası seçimi… Meclise 12 gruptan 7’şer kişiden 84 kişi seçilecek… Sonra da bunlar bir araya gelip Yönetim Kurulu ve Başkan’ı seçecek… Ancak tabiî ki her seçimde olduğu gibi Başkan adayları ve tahmini Yönetim Kurulu belli…

Peki bu seçimde farklı olan, dikkat çeken, örnek olabilecek olay ne? Ticaret ve Sanayi Odası’nın seçimine “bu kez” olan ilgi…

Yıllardır yapılan seçimlerden kimsenin haberi bile olmazdı… Başkan adayı bile çıkmazdı belki de… Uzun süre aynı kişi, farklı farklı yönetimlerle seçilirdi… “Hizmete” devam ederdi…

Kimse ne Ticaret ve Sanayi Odası’nın adını duyar, ne etkinliğini duyar, ne ne yaptığından haberdar olur, ne de yönetimine talip olurdu…

Mevcut yönetimin seçildiği seçimlere kadar bu böyle gitti… Bir grup Tekirdağlı sanayici, tüccar ve işadamı, yönetime talip oldu… Seçildi… Ve birkaç yıldır çeşitli etkinlikler yapıyor…

Bunların en önemli, daha doğrusu geçmiştekilerden farklı olan iki tanesi yeni, teknolojinin ve mimarinin tüm imkânlarının kullanılarak yapılmaya çalışılan binası ve oda üyeleri ile iletişim için kullanılan araçlar oldu…

Peki bunlar ne işe yaradı? Yani muhteşem işler mi yaptı bu yönetim? Yapılabilecek her şeyi, en iyi şekilde mi yaptı? Belki de hayır! Ama çok önemli iki hareketle Ticaret ve Sanayi Odası’nı “Çekim Merkezi” haline getirdi…

Bugün kıran kırana seçim mücadelesi olmasının en önemli mimarı mevcut yönetim…

Bugün Tekirdağlı insanların tanıdığı neredeyse tüm isimler, Tekirdağ için veya kendi için bile olsa bir şeyler yapmaya çalışan neredeyse herkes bir yerlerden, kendi grubundan aday olmaya çalışıyorsa, yönetime talipse, taşın altına elini koymak istiyorsa, bugünkü yönetimin başarısıdır…

Bu adaylıkların bir kısmı kendi çıkarları için olabilir… Hatta öyle olduğunu da biliyoruz… Herkes çok Tekirdağ aşkıyla yanıp tutuşmuyor… Ama bu, bu yönetimin bu konudaki başarısını azaltmaz, aksine arttırır…

Kendi çıkarları için bile olsa, insanlar önceden bu makamlara talip olmuyordu… Tekirdağ Ticaret ve Sanayi Odası, “olması gerektiği gibi”, “TOBB’un Türkiye çapında olduğu gibi”, ilin en önemli güç merkezlerinden biri haline geldi… Bu nedenle talep de arttı…

Mesela yine bu nedenle biz de, Tekirdağ Anadolu Lisesi Mezunları Derneği olarak, 5 yıldır yaptığımız “Meslek ve Üniversite Tanıtım Günleri”ni bu yıl Tekirdağ Ticaret ve Sanayi Odası ile ortak düzenlemek için işbirliğine başvurduk… Ve çok da güzel oldu…

Bugün artık Tekirdağ Ticaret ve Sanayi Odası, atanmışların, devlet adına burada olanların yanında, Tekirdağ’da yaşayanlar adına Tekirdalılardan oluşan çok güçlü bir kurum…

Umuyorum ki bu kurum gücünü hep Tekirdağ’dan ve Tekirdağlılardan almaya devam ederek “Tekirdağ için” hizmete devam eder…

Kim seçilirse seçilsin, hangi grup, hangi aday, hangi isim olursa olsun, tek amaç olsun isteriz, Tekirdağ için hizmet edecek ve çıtayı daha da yükseltecek bir yönetim olsun…

Peki ben bu yazıyı neden bugün yazıyorum? Neden daha önce yazıp da mevcut yönetimin tekrar seçilmesi için verdiğim desteği buradan da sürdürmedim?

Seçim öncesinde beni okuyanları etkilemek istemedim… Bu süreci etkilemek istemedim… Gazetede bana verilen bu köşeyi böyle bir amaç için kullanmayı doğru bulmadım…

Bilmem doğru mudur?

NUR ERDEM ÖZEREN
11.01.2009

Hiç yorum yok: