19 Aralık 2010

136 - DP'de "Yeni" Lider Arayışı

Çok bekleyemedim yazmak için… Aslında Ocak ortasında kurultay yapıldıktan sonra yeni lideri değerlendireceğim, ama şimdiden hareketlenen DP ve merkez sağda liderlik arayışındaki gelişmeleri değerlendirmek istedim…

Geçtiğimiz hafta CİNDORUK ve YILMAZ, Süleyman DEMİREL’i ziyaret ettiler ve çıkışta CİNDORUK bomba bir çıkışla ÇİLLER’in adaylığını destekleyeceğini açıkladı… Hemen akabinde Ahmet ÖZAL da çıktı ve “ÇİLLER aday olmazsa” aday olurum dedi…

Bu mudur? 2 yıldır CİNDORUK bunun için mi genel başkanlık yaptı? Bula bula ÇİLLER’i mi buldular bu işin başına getirecek? Umutları var mı acaba ÇİLLER’den?

Bu millet ÇİLLER’i kovarak gönderdi… Hem de YILMAZ ile kavga etmelerinden yorulduğu için… Şimdi YILMAZ buna olur mu diyecek? Sonra seçmen de tekrar oy mu verecek? Hayal kuruyorlar…

Koskoca Süleyman DEMİREL’in merkez sağın liderliğine ÇİLLER’i layık gördüğünü hiç sanmıyorum… Çünkü ÇİLLER’in de AĞAR’ın da seçilmesini tasvip etmediğini biliyorum…

Yazık ki, daha DYP ile (her ne kadar DP dense de) ANAP’ı birleştirmeyi başaramadılar ki, getirilecek hiçbir lider bu işi toparlamaya yetemeyecek gibi görünüyor… Çünkü ÇOK zaman kaybedildi…

Ayrıca bu yolda o kadar çok kişi küstürüldü ki ve halktan o kadar kopuk bir 2 sene geçti ki, kaybedilenlerin kazanılması çok zor…

Prof. Dr. Çağrı ERHAN’ın adı genel başkanlık için geçerken, bugün Prof. Dr. Numan KURTULMUŞ’la birlikte…

Prof. Dr. Süheyl BATUM’un adı genel başkanlık için geçerken, bugün CHP Genel Sekreteri…

70’lik hırsları ile CİNDORUK ve ekibi o kadar çok kişiyi küstürüp kaçırdı ki…

Birçok kişi gayet iyi biliyor ki, DP içindeki eski ANAP’lılar küskün… Çekim merkezi falan da değiller… Ama bu isme de, bu mirasa da, merkez sağ kavramına da yazık ettiler… En kötüsü de, Ergenekon’un direk yanlısı konumlandırmaları…

Keşke birilerini bulsalar da işi kurtarsalar, ama halk nezdinde bu işi kurtarabilecek isimlerden çok ötede isimleri düşünüyorlar…

Bir de bu son iki konunun üzerine, DEMİREL çıkıp açıklama yaparak, HABERAL ve ÖZKAN’ın seçim öncesi çıkarılmalarının kamuoyunu rahatlatacağını söylüyor… Şaşkınlıkla ve dehşetle karşıladığım HABERAL’ın genel başkan adaylığı duyumumu desteklercesine…

Aslında herkes biliyor görüşlerimi… Yazılarımdan da, konuşmalarımdan da…

Ben ÖZAL’la gözümü açtım siyasete… DEMİREL’le ve onun zekice politik söylemleriyle büyüdüm… ÇİLLER – YILMAZ’la soğudum siyasetten… Tayyip ERDOĞAN’la olgunlaştım ve profesyonel siyaset öğrendim… Ve son dönemde, Numan KURTULMUŞ’la tekrar ısındım siyasete ve alternatif üreten siyasete inancımı tazeledim…

Ama bugün bakıyorum da, ne DEMİREL’in işaret edeceği biri, ne ÇİLLER, ne YILMAZ, ne de bugün Numan KURTULMUŞ, merkez sağda bir lider olamaz…

Benim önerim aynı, M. Rifat HİSARCIKLIOĞLU… Ama o da “Başbakan’ının” sözünden çıkmıyor… Belki de “çıkamıyor”…

Yine de, yeri gelmişken, bence DP’ye bugün en makul lider adayı Prof. Dr. Numan KURTULMUŞ’tur… Başka türlü ne Numan Bey’in HAS Parti’si, ne DP’den hiçbir başarı beklenemez… Numan Bey ile ilgili görüşlerimi bir sonraki yazımda paylaşacağım…

Peki bunları neye dayandırarak söylüyorum? Onu da doktorada bir projem için yaptığım araştırma sonucu hazırladığım yazıyla sizlerle paylaşacağım…

Bugünün “sağ”ı AKP’dir, “sağ”ı merkeze çekmeyi başarmak artık daha da zorlaşmıştır… 2011’de de “merkez sağ” kavramı unutulmalıdır…

NUR ERDEM ÖZEREN

19.12.2010

Hiç yorum yok: