20 Mayıs 2008

56 - Bugün Benim Doğum Günüm

Bugün 27 yaşını dolduruyorum… Zaman o kadar hızlı geçiyor ki… Her geçen yıl daha iyi anlıyorum…

Her yıl daha da azalıyor içimdeki doğum günü kutlama heyecanı… Küçükken her yıl haftalar öncesinden başlardım doğum günü partisi hazırlıklarına…

Bütün arkadaşlarımı önce evde, sonra yaşım ilerledikçe artan arkadaş sayısı ile dışarıda bir yerlerde toplayıp kutlardım doğum günümü…

Herkes hep bir ağızdan “iyi ki doğdun” derdi… Anlamını çok da bilmeden… Pek de hissetmeden…

Yıllarca herkesin doğum gününü herkesten önce, gece yarısını geçtiği anda kutlardım… Hiç tahmin etmeyen insanları mutlu ederdim doğum günlerinde hatırlayarak…

Sonra bir doğum günümde hayal kırıklığı, soğuttu beni doğum günlerinden… Ne kutlama yapmak, ne de başkalarını kutlamak eski haz ve heyecanını vermez oldu…

Yıllardır doğum günlerini hatırladıklarım beni unutmuştu… Bu bana mı özel dedim önce… Sonra anladım ki… Herkes büyümüştü… Onu düşünecek hal kalmamıştı kimsede…

Herkes artık hayat telaşında diye bir bahaneyle, uzaklaşmıştık birbirimizden… Uzaklaşıyoruz… Herkes daha bir vefasız oluyor yıllar geçtikçe…

Büyüdükçe çevremdekilerin sayısı artıyor bir yandan, ama sayı arttıkça uzaklaşıyor herkesin mesafesi… Karakterler oturuyor… Arkadaşların sayısı artıyor… Dostların azalıyor… Herkes yerli yerine oturuyor…

Şimdi cep telefonu var… Mesajlar atılıyor doğum günlerinde… Masrafa gerek yok… Mail atılıyor iki cümle… Hatta facebook çıktı… Wall’a bir doğum günü mesajı yazdın mı, kutladın…

Ne ses duymak var, ne yüzyüze bakmak… Teknoloji sağolsun… Eskiden doğumgünü hediyesi diye bir kavram vardı... Artık bir mail ya da mesaj yetiyor...

Biz büyüdükçe dünya mı kirleniyor, yoksa biz mi görmeye başlıyoruz artık kirini…

Ama bir gerçek var ki… Zaman geçiyor… Aslında zaman değil geçen, ömrümüz… Herkes küçüklere diyor “bugünlerin kıymetini bil” diye de… Kim yaşıyor acaba her kıymetli gününü doya doya, tadını çıkararak…

Anlıyorum… Artık gençlikten olgunluğa geçiş başladı… O kadar da hızlı akıyor ki zaman…

Artık her Cumartesi gecesini dışarıda geçirmem gerekiyormuş gibi hissetmiyorum… Eskiden her Cumartesi dışarıda, arkadaşlarla olunmalıydı…

Arkadaşlarım evleniyor… Çocukları oluyor… Yakında “amca” diyecekler bana… Konuşmaya başladıklarında…

Artık bebekleri kucağıma almak daha farklı hisler veriyor bana… Vücut kimyam değişiyor… Kokuları bir şeyler ifade ediyor… Küçükken derlerdi de “ne güzel kokuyor” diye de, “süt gibi” diye indirgerdim… Meğer ne güzel kokarmış bebek…

Doğduğunu hatırladıklarım birer genç şimdi… Kucağıma aldıklarımın sevgilileri var artık… Abi denecek kadar büyümüş olanlar, bana abi diyorlar…

“Asker abi”lerin, “polis amca”ların sakalı çıkmamış ufacık çocuklar olduğunu görüyorum…

Sadece vakit geçirmek için yaşamak tat vermiyor artık… Zaman geçtikçe daha iyi anlıyorum zamanın kıymetini… Boşa geçen her dakika büyük kayıp geliyor bana…

Her şey zamanında güzel derdi babam küçükken… Ben şimdi de bu zamanlarımın tadını çıkarmaya çalışıyorum…

Beni sevmeyenlere, çekemeyenlere inatla, sevenlere minnetle... İyi ki doğmuşum… İyi ki varım… İyi ki yaşıyorum bu hayatı… Doğum günüm kutlu olsun…

NUR ERDEM ÖZEREN
20.05.2008

4 yorum:

gizem dedi ki...

öncelikle iyi ki doğmuşsun.yani benim için şu 2 ayda çok büyük destektin , kimbilir kimler daha içten 'iyi ki doğdun' demiştir senin gibi biri için.sanada dedim ağladım okurken.büyümek acıtıyor; 27 olmuşsan,hayatlar gözünün önünde değişmişse ve sen izlemişsen,hala yalnızsan...bizim içinde büyümüş olmanın acıtmadığı günler dileğiyle...

Adsız dedi ki...

Ne güzel yazmışsın yaa...Ama ben çok korkttum biranda yaşlanmaktan:)
Evlilik , çocuk filan dedin ama hala bekar olanlar var üzülmeee:)))
Nice nice mutlu sağlıklı,başarılı,mutlu,aşk,sevgi,para,şans,güzellik dolu yıllara inşallah...Telefon numaran olsaydı bende teknolojinin nimetlerinden yararlanmayı severim:)O yüzden facebook'ta Wall den kutladım(Alındım galiba yazının o kısmına:)))
Sevgilerrr...

kemixiz dedi ki...

erdem abi kitap çıkarmayı fln düşünüyor musun ?

Adsız dedi ki...

bu da çok güzel...

iğneleyici ama gerçek...

kendimizden bile soğuyoruz gün geçtikçe.... ama hatırlatmalar işe yarıyor arasıra da olsa, umarım bu farkındalık kısa süreli olmaz...

20.05.2008