21 Haziran 2009

104 - Askerlikte Komünist Rejim…

Türkiye’de en dokunulmaz, en eleştirilmez, en korkulan kurumdur Ordu… Son zamanlarda dokunuluyor… Yıpratılıyor… Yine her şeyin en aşırısını yapıyoruz… Gerçekten eleştirilmesi gerekenleri es geçerek…

Aşırıya kaçışımızı es geçiyorum… Eleştirenleri başka zaman eleştirmek üzere… Şimdi belki de tam da yeri gelmişken askerliği eleştirmek için… Orduyu değil belki… Askerlik sistemini…

Türkiye’de yaklaşık “800.000” asker var… Her dönem değiştiğinden, sayı da değişiyor…

Ve bu kurum, Türkiye’nin en güvenilir kurumlarından biri… Murat Emre KERVANCILAR arkadaşımın bir tespiti ile, Türkiye’nin en güvenilir kurumlarından birinin %90’ı 20 yaşında gençlerden oluşuyor, ama yönetimde 40 yaş altı kimse söz sahibi değil…

Belki de bundandır, 40 yaş altı kimsenin fikri alınmadan verilen kararlardan biri daha gündemde… İlker BAŞBUĞ paşamızın özel istek ve duruşu ile…

Bir! Bedelli askerlik ASLA çıkmayacak! İki! Herkes eşit olacak! Herkes aynı sürede askerlik yapacak! Muhteşem iki karar…

Ben henüz askerliğimi yapmadım… Ama yapan arkadaşlarımın yorumlarını derleyip toplayınca, henüz yeni gelmiş bir arkadaşımın askerliğe ve askeriyeye olan inancının nasıl sıfırlandığını görünce, fikirlerimin doğru olduğunu daha da iddialı savunuyorum…

Bedelli askerliğin çıkmaması ve herkesin eşit sürelerde eşit şekilde askerlik yapacak olması kim için alınmış bir karar? Kimleri etkileyecek karar? Üniversite mezunlarını…

Peki askerlik nedir? Neden yapılır? Vatani görev… Vatana hizmet… Eğitim…

Eğitimden başlayalım… İlköğretim veya diğer seviyelerden gelen gençlerin bilmedikleri birçok şeyi hayata atılmadan önce öğrenecekleri son kurum…

Peki ya Üniversite mezunları? Bildiklerini tekrar görüp, eğitimsizliğin ne demek olduğu gözlerine sokuluyor… Üniversitenin yeterli eğitimi vermediğini anlıyorsunuz aslında o zaman da… Ne adamlar var üniversiteden mezun olmuş ama eğitilmemiş… Hala sıfır…

Asıl önemli olan, gerçekten eğitilmiş adamın, hâlihazırda çalışan, üreten, eğitim alan, eğitim veren gencin aslında bir vatani görev yapmadığı düşüncesi… Ben kendi adıma askere gitmediğim şu süre içerisinde vatani bir sürü görev yaptım, bu vatana faydalı olacak… Benim gibi onlarca insan var askerlik görevini yapmadığı süre içerisinde de bu vatana hizmet eden…

Ülkede eğitimin en önemli sıkıntı olduğunu konuşuyoruz, beyin göçünden şikâyetçiyiz, ama eğitimliyi artık herkesle bir tutacağız… Herkes eşit… Yaşasın komünizm!

Kimsenin sesi çıkamıyor, askeriye ile ilgili kimse sesini yükseltemiyor… Hele ki askerlikle ilgili yorum yaptığınız anda, “vatan haini” ilan ediliveriyorsunuz…

Güneydoğu’da bir sürü şehit verirken askerlikten kaçan adam damgası yiyorsun… Böyle düşünenler! Siz bana ne derseniz deyin, ben bu sistemi mantıklı bulmuyorum!

Kısa süre askerlik yapmak için açık öğretim okuyan vatan haini olmuyor, bedelli askerlik isteyen vatan haini ilan ediliyor…

En verimli döneminde, üretirken, bir adamı alıp 5 ay ya da bir yıl boyunca “eğitmek” bana mantıklı gelmiyor… Bu işin eğitim kısmı 2 ay… Sonrası profesyonellik gerektiriyor…

Bu işi profesyonelleştirirsen, gönüllü olarak, hem de bu işi tüm dünyadan daha iyi yapabilecek binlerce genç varken, ve bir sürü işsiz genç varken, nedendir bu inat?

Bu kadar çok askeri beslemenin maliyetine çok daha azıyla profesyonelce yapabiliriz bu işi… Böyle yapmadığımız sürece, yine Murat’ın “ironi” yazısında yazdığı gibi, “keklik gibi” avlanacaklar orada gencecik sakalı çıkmamış çocuklar… Sonra da “vatan sağ olsun”…

NUR ERDEM ÖZEREN
21.06.2009

Hiç yorum yok: