24 Mayıs 2009

98 - DP Kongresi ve Hüsamettin CİNDORUK…

Neredeyse bir hafta oldu DP Kongresi yapılalı… Henüz CİNDORUK kendini yeterince anlatamadı… Eleştiriler bunu gösteriyor…

En azından benim çevremdeki insanlar, gerek önceki yazım, gerekse ailemin siyasi geçmişi nedeniyle bana yaptıkları negatif yorumlardan ben yeterince anlatılamadığını düşünüyorum bu “CİNDORUK ve DP” olayının…

Her şeyden önce anlaşılması gereken konu, bundan yaklaşık bir yıl önce Süleyman SOYLU’nun aday olup seçildiği seçimde de CİNDORUK’un teklif ettiği şeyi yaptığı…

“Emanetçiyim!” diye bağırıyor CİNDORUK… O seçimde de demişti ki, “Bana bir yıl verin, ben eski AP’lileri ve DYP’lileri tanıyorum, hepsini davet edip, toparlayıp birleştireyim, bir yıl içinde herkes gelsin, sonra da kendi içinden, içinizden, tabanın desteğiyle liderinizi kendiniz seçin…”

Daha önce de emanetçilik yaptığı hatırlatılıp kime emanet edeceği sorulunca da diyor ki, “Bu kez bir kişi yok, 5 – 6 aday var, hangisi destek bulursa tabandan o olacak…”

Resmen “Ağabeylik” yapıyor… Kim kabul ederdi bunu? CHP’de, AKP’de, MHP’de var mı bunu kabul edecek biri? Ben CİNDORUK’un bu hareketini takdir ediyorum yalnızca…

Üstelik akıllı, siyaseti bilen, nerede ne yapacağını bilen, nerede ne konuşacağını bilen, her şeyden önce de “medyatik” bir isim…

Bu ne işe yarıyor? Seçimlerden önce, seçimlerde kimse Demokrat Parti’den bahsediyor muydu? Demokrat Parti’yi tanıyor muydu? Seçimde Demokrat Parti, Demokratik Sol Parti ve Demokratik Toplum Partisi ile karıştırılıyordu…

Şimdi herkesin gözü CİNDORUK ve DP’de… Kanal kanal geziyor CİNDORUK… Ne yapmak istediğini anlatıyor… Amacını anlatıyor…

Herkesin göze DP’de… Bir de Abdüllatif ŞENER’de… Merkez sağın başka bir adresi olduğunu düşünen yok… AKP’ye tepki var… Bu tepki CHP’ye gitmiyor… MHP’ye de gitmiyor… Saadet’e de gitmiyor… DTP’ye zaten hiç gitmiyor… Onların oyları rayına oturdu…

Merkez sağ seçmen kendine bir adres arıyor… Var mı? ANAP ve DP ile ŞENER, alternatifler arasında sayılıyor… DP – ANAP birleşmesi yıllardır beklenen şeydi… Şimdi bu gerçekleşirse, hiç mi etkisi olmayacak?

Buna b.k atmak isteyenlerin ortak savı, “Bu iş CİNDORUK’la olmaz!”… Ya kardeşim, zaten CİNDORUK’la olmayacak ki! CİNDORUK toparlayıp seneye Kongre yapıp devredecek yeni lider adayına…

Demokrat Parti’nin içinden tepkiler varmış… Ben gittim gördüm o tepkileri kongrede… Çadırda izdiham vardı… Son 10 yıldır yapılan en kalabalık kongreydi… Asıl DP tabanı umutlanmıştı… Herkes “CİNDORUK”a destek oluyordu… “Kurtar bizi BABA” diyorlardı…

Bu partiyi çadırda kongre yapacak kıvama getiren Süleyman SOYLU ve arkadaşları istifalara başlamışlar… Etsinler zaten… Bu partiyi bugünlere getirenler, ne CİNDORUK, ne DEMİREL, onlar zirvede bıraktılar… Önce ÇİLLER, sonra AĞAR, son olarak da SOYLU bitirdi…

Siz bilir misiniz DP’yi şehirlerde kimler temsil ediyordu? Her adını duyanın “DP ….’e kalmışsa olmaz sizin işiniz” denen isimler…

AKP’ye tepkili olan merkez sağ seçmen adres arıyor… Herkes buna talip… SARIGÜL bile… “Artık sağ – sol kalmadı, herkes merkezde” savıyla… Merkez dediğiniz şey aslında “sağ” da, adı değiştiriliyor, “merkez” diye, “sol”da oy olmadığı görüldüğünden…

ANAP ve DP’yi bitiren değil zamanında şahlandıran isimler bir araya gelir, bir de yanlarına genç ve dinamik isimleri alırlarsa, bu iş olur… Ama CİNDORUK değil, yanındakiler siyaset virüsü nedeniyle vazgeçemezlerse kısa süreli koltuklardan, başarı hayal olur, yeni lider bulunamaz…

NUR ERDEM ÖZEREN
24.05.2009

Hiç yorum yok: